Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

 

I.Obecná ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky platí pro poskytování služeb – floristických kurzů (dále jen „kurzy“), které jsou nabízeny na webových stránkách floristickekurzy.cz (dále jen „webové stránky“).
  2. Provozovatelem u Akreditovaného rekvalifikačního kurzu Florista/ka je:

Mgr. Renáta Steinová, mistr florista, IČ: 62840673,
V Dolnách 301, Suchohrdly, 669 02 Česká republika,

bankovní spojení: 181061207/0300,

fyzická osoba zapsaná v Živnostenském rejstříku: Č.j.: ZIVZN/1417/2012/3, vydáno Městský úřad Znojmo, obecní živnostenský úřad, nám. Armády 1213/8, 669 02 Znojmo, dne 5. 3. 2012.

Provozovatelem u ostatních kurzů je:
Floristické kurzy s.r.o., IČ: 08000336,
se sídlem V Dolnách 301, Suchohrdly 669 02 Česká republika,

bankovní spojení: 65111967/2010,

společnost s ručeným omezeným, Sp. značka: C 111341 vedená u Krajského soudu v Brně, Městský úřad Znojmo, obecní živnostenský úřad, zapsaná v obchodním rejstříku dne 19. 3. 2019.

(dále v obou případech jen „provozovatel“)

  1. Objednatelem je osoba přihlášená na kurz, včetně osoby, které kurz hradí úřad práce, organizace či projekty, není-li dále uvedeno jinak. Od zahájení kurzu je za objednatele považován taktéž i účastník kurzu. Za objednatele je považován i příjemce dárkového poukazu ve smyslu článku VII. Dárkový poukaz, slevy a slevový kupón.
  2. Tyto podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti provozovatele a objednatele, které vznikají v souvislosti s uzavřením smlouvy nebo na základě uzavřené smlouvy.
  3. Ustanovení podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanovením těchto podmínek.
  4. Pro potřeby těchto obchodních podmínek je spotřebitel člověk, který uzavírá smlouvu mimo rámec své podnikatelské nebo obdobné činnosti. Podnikatelem je osoba, která uzavírá smlouvu s prodávajícím v souvislosti s podnikáním.
  5. Je-li objednatel spotřebitelem, řídí se vztahy provozovatele a takového objednatele také zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“) a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
  6. Provozovatele je možné kontaktovat pomocí těchto údajů:

– Mgr. Renáta Steinová, V Dolnách 301, Suchohrdly, PSČ: 669 02, datová schránka: ditixer

– Floristické kurzy s.r.o., V Dolnách 301, Suchohrdly, PSČ: 669 02

– telefon: +420 777 886 662

-e-mail: info@floristickekurzy.cz

II. Předmět smlouvy

  1. Provozovatel se zavazuje zajistit kurz dle nabídky na webových stránkách v souladu s potvrzenou přihláškou objednatele při naplnění minimálního počtu osob na kurz a na základě úhrady ceny za účast na kurzu (dále taktéž „kurzovné“) a umožnit objednateli účast na takovém kurzu.
  2. Učební plán a popis kurzu, cena a informace o době a místu konání jsou vždy uvedené na webových stránkách u jednotlivých kurzů. Cena je také uvedena v samotné přihlášce. Nabídka kurzů zůstává v platnosti po dobu, kdy je zobrazována na webových stránkách.  
  3. Objednatel je povinen se seznámit s učebním plánem kurzu nebo zkoušek, popisem kurzu, zkoušek a dalšími informacemi týkajících se osnov, výuky na kurzu a vybavení kurzu, uvedených u každého konkrétního kurzu na webových stránkách.
  4. Vyplněním přihlášky na kurz (elektronicky prostřednictvím objednávkového systému) souhlasí objednatel s učebním plánem kurzu nebo zkoušek, popisem kurzu, zkoušek, cenou kurzu, termínem a místem kurzu a s dalšími informacemi týkajících se osnov, výuky na kurzu a vybavení kurzu. Objednatel nemá právo požadovat změnu výše uvedeného dle svých potřeb a požadavků.
  5. Objednatel se zavazuje uhradit provozovateli kurzovné podle aktuálního ceníku uvedeného u daného kurzu v okamžiku odeslání přihlášky prostřednictvím objednávkového systému.
  6. Kurzy se konají pod vedením akreditovaného lektora – Mgr. Renáta Steinová, mistr florista (dále jen „lektor“), v některých případech praktické výuky může být v rámci zvýšení kvality a množství výuky přizván další florista či floristé.
  7. Minimální počet účastníků kurzu pro jejich realizaci činí 8 osob, maximální počet dle kapacity školících prostor. Provozovatel si vyhrazuje právo realizovat kurz i při jiném počtu osob, zejména je-li vázán smlouvou od třetí strany (úřady práce, jiné organizace).

III. Objednávka a uzavření smlouvy

  1. Objednávku účasti na kurzu lze učinit elektronicky, prostřednictvím objednávkového systému na webových stránkách (dále jen „přihláška“). Objednávku na 1. Akreditovaný rekvalifikační kurz Florista/ka lze učinit také přes projekt Ministerstva práce a sociálních věcí: „Jsem v kurzu”. Podrobný postup, jak se přihlásit přes úřad práce nebo přes projekt na 1. Akreditovaný rekvalifikační kurz Florista/ka, je součástí samotné přihlášky na webových stránkách.
  2. Přihláška obsahuje vždy informace o objednateli, vybraném kurzu, ceně, způsobu úhrady ceny. Přihláška na 1. Akreditovaný rekvalifikační kurz Florista/ka hrazený přes úřad práce obsahuje také informace o konkrétním úřadu práce včetně kontaktní osoby.
  3. Smluvní vztah mezi provozovatelem a objednatelem vzniká odesláním přihlášky kliknutím na tlačítko „Objednávka zavazující k platbě“. Od tohoto momentu vznikají mezi objednatelem a provozovatelem vzájemná práva a povinnosti, jež jsou vymezeny smlouvou a těmito podmínkami.
  4. V případě, kdy je kurz hrazen objednatelem přes úřady práce nebo z projektů, se přihláškou objednatele zavazuje provozovatel být součinný při vyřízení žádosti objednatele a úhradu kurzovného řeší formou faktury. V případě, že provozovatel učinil všechny potřebné kroky ke kladnému vyřízení žádosti objednatele o úhradu kurzu ze strany Úřadu práce nebo jiné organizace či projektu a došlo ke schválení účasti objednatele na kurzu, platí pro účastníka stejné smluvní podmínky. Odesláním přihlášky se v tomto případě objednatel nezavazuje hradit provozovateli zálohu na kurz ani kurzovné.
  5. Odesláním přihlášky u kurzů hrazených přes úřady práce, organizace nebo projekty a současně v momentě schválení žádosti objednatele o kurz ze strany výše jmenovaných institucí, objednatel stvrzuje, že se seznámil s těmito podmínkami, že s nimi souhlasí a dále že je seznámen s učebním plánem kurzu, nebo zkoušek, popisem kurzu, zkoušek a dalšími informacemi týkajících se kurzu, osnov, výuky na kurzu a vybavení kurzu, uvedených u každého konkrétního kurzu na webových stránkách.
  6. Podmínkou platné přihlášky je vyplnění všech předepsaných údajů a náležitostí uvedených na webových stránkách. Provozovatel vylučuje přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou.
  7. Po zadání objednávky prostřednictvím objednávkového systému na webových stránkách je zaevidování přihlášky potvrzeno na e-mailovou adresu objednatele uvedenou v přihlášce. Společně s potvrzením přihlášky zašle provozovatel objednateli i tyto obchodní podmínky. Potvrzení přihlášky obsahuje i výzvu k úhradě kurzu s údaji k provedení platby kurzovného.
  8. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy jsou patrné z procesu objednávání a objednatel má možnost objednávku před vlastním odesláním zkontrolovat a případně opravit. Údaje uvedené v závazné objednávce jsou provozovatelem považovány za správné.
  9. Objednatel souhlasí s použitím prostředků komunikace na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé objednateli při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí objednatel sám, přičemž tyto se neliší od základní sazby.
  10. Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Smlouva, resp. příslušný daňový doklad, budou uloženy v elektronickém archivu provozovatele po dobu 5 let od uzavření smlouvy za účelem jejího úspěšného splnění. Na základě žádosti objednatele je možné umožnit spotřebiteli k dokumentům přístup.

IV. Cena a způsob úhrady

  1. Kurzovné, případně záloha na kurz, jsou vždy uvedeny na webových stránkách u každého jednotlivého kurzu, na který se objednatel odesláním vyplněné přihlášky přihlašuje. 
  2. Objednatel se zavazuje uhradit provozovateli kurzovné nebo zálohu na kurz, pokud je u daného kurzu určena, ve výši stanovené v nabídce provozovatele zveřejněné na webových stránkách platné v době učinění objednávky objednatelem.
  3. Výše zálohy na kurz uhrazená objednatelem se odečítá z celkové ceny kurzu.
  4. Objednatel se zavazuje uhradit kurzovné či zálohu na kurz bezhotovostním převodem na účet provozovatele nebo poštovní poukázkou, a to nejpozději 1 měsíc před termínem zahájení kurzu, v souladu s pokyny provozovatele uvedenými v potvrzení objednávky, není-li sjednáno jinak. Závazek objednatele uhradit cenu za kurz je splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet provozovatele. Výjimku lze domluvit pouze telefonicky na čísle +420 777 886 662.
  5. Doplatek do plné výše ceny kurzovného se hradí platbou na účet po obdržení potvrzujícího emailu od provozovatele o uskutečnění kurzu, nejpozději však týden před zahájení kurzu, není-li sjednáno jinak.
  6. Není-li kurzovné, záloha na kurz či doplatek do plné výše kurzovného uhrazen provozovateli řádně a včas, je provozovatel oprávněn odstoupit od smlouvy a v důsledku toho odmítnout objednateli účast na kurzu. O tomto provozovatel objednatele vyrozumí.
  7. Provozovatel automaticky nevystavuje ohledně plateb prováděných na základě smlouvy objednateli daňový doklad – fakturu. V případě, že objednatel požaduje vystavení faktury, je povinen zaslat provozovateli kompletní fakturační údaje emailem nejpozději týden před zahájením kurzu. V průběhu nebo po ukončení kurzu bude objednateli zaslaná faktura e-mailem.
  8. Při platbě v eurech se kurzovné přepočítává dle aktuálního měnového kurzu, stanoveného Českou národní bankou v den zahájení kurzu.
  9. Ve výjimečných případech může provozovatel udělit možnost objednateli kurzu hradit kurzovné formou splátek. Při úhradě kurzu formou splátek nelze uplatnit žádné bonusy, ani dárky a cena kurzu se navyšuje o 1 % za každý započatý měsíc počínaje splatnosti kurzovného dle článku IV. bodu 5 až po doplacení celé částky kurzovného. Na povinnost uhradit zálohu za kurz se forma splátky nevztahuje, objednatel je povinen tuto částku uhradit vždy.
    V případě platby kurzovného formou splátek se objednatel zavazuje podepsat objednateli uznání dluhu a dohodu o úhradě pohledávky ve smyslu § 2053 a násl. občanského zákoníku. V případě nedodržení stanovených podmínek, tj. neplnění splátkového kalendáře řádně a včas, bude vymáhaná částka soudní cestou, s čímž objednatel podpisem dohody souhlasí.
  10. Pokud objednatel již v minulosti absolvoval některé bloky z delšího kurzu, na který se nyní přihlašuje, nemusí již tyto bloky absolvovat a uhrazené poplatky za jednotlivé bloky výuky které absolvoval, se mu odečtou z ceny kurzu delšího, na který se přihlašuje, a to ve výší zkrácené o 25 % z původní uhrazené ceny.
  11. Při účasti dvou až tří účastníků z jedné společnosti bude provozovatelem poskytnuta sleva 5 % ze základní ceny kurzu. Při účasti čtyř a pěti účastníků z jedné společnosti bude provozovatelem poskytnuta sleva 10 % ze základní ceny kurzu. Při účasti šesti a více účastníků z jedné společnosti bude provozovatelem poskytnuta sleva 15 % ze základní ceny kurzu.
  12. Použití slevového kupónu zpětně či bez realizace řádné objednávky a zaplacení kurzovného je nepřípustné. Slevový kupón lze využít pouze pro jednu osobu. Slevový kupón nelze použít opakovaně. Slevy nelze sčítat. Sleva na kurzovné uvedená na webových stránkách je uplatnitelná pouze v případě, že přihláška a úhrada kurzovného proběhnou dle smluvních podmínek a to nejpozději 1 měsíc před termínem zahájení kurzu. 
  13. Pro případ, že by došlo k zjevně technické chybě na straně provozovatele při uvedení ceny kurzu nebo v průběhu objednávky, není provozovatel povinen takový kurz za tuto zcela zjevně chybnou cenu poskytnout. O chybě bude provozovatel objednatele bez zbytečného odkladu informovat a zašle mu na e-mail změněnou nabídku. Ta se považuje za nový návrh smlouvy, smlouva je pak v takovém případě uzavřena až potvrzením objednatele, že s novou cenou souhlasí.

V. Práva a povinnosti smluvních stran

  1. Účastníci kurzu jsou povinni po dobu konání kurzu dodržovat pokyny provozovatele a jeho lektora. Účastník kurzu je povinen dostavit se ve sjednaném termínu na místo konání kurzu. Účastníci kurzu jsou povinni dodržovat pravidla bezpečnosti a ochrany zdraví při práci v souladu s platnými právními předpisy, zvláště dbát na bezpečnost a ochranu zdraví ostatních účastníků kurzu. Provozovatel kurzu obeznámí účastníky kurzu s pravidly bezpečnosti a ochrany zdraví v souladu s platnými právními předpisy, zvláště upozorní na nutnost dbát na bezpečnost a ochranu zdraví ostatních účastníků kurzu. Účast na kurzu pod vlivem drog, nebo omamných látek je na kurzu provozovatele zakázána. Lektor je oprávněn vyloučit z účasti na konání kurzu účastníky, kteří porušují pravidla bezpečnosti práce a ochrany zdraví či pokyny lektora a ty, u kterých lze důvodně předpokládat, že jsou pod vlivem drog nebo omamných látek. V takovém případě nemá účastník kurzu nárok na vrácení kurzovného ani jeho části.
  2. Lektor je oprávněn vyloučit z účasti na konání kurzu účastníka/y, kteří svým nevhodným chováním narušují průběh výuky, neplní pokyny lektora a nespolupracují při výuce. Takový účastník bude vyzván nejdříve k nápravě ústně, po opakovaném narušování výuky, nebo nerespektování požadavků lektora bude upozorněn písemně a následně při dalším porušování z kurzu vyloučen, bez nároku na vrácení kurzovného nebo jeho části.
  3. Účastník kurzu je povinen sám posoudit, zda je zdravotně a fyzicky způsobilý k bezpečnému absolvování kurzu. Účastník 1. Akreditovaného rekvalifikačního kurzu Florista/ka prohlašuje, že je zdravotně a fyzicky způsobilý k bezpečnému absolvování kurzu a toto doloží lékařským potvrzením. Účastník kurzu je povinen před zahájením kurzu informovat lektora o případných zdravotních omezeních (alergie apod.), kterými trpí a které je třeba zohlednit v průběhu kurzu.
  4. Provozovatel neručí za věci účastníků kurzu přinesené do provozovny nebo na jiné místo konání akce pořádané provozovatelem.
  5. Provozovatel kurzu se zavazuje vést kurz dle jeho popisu, uvedeného na webových stránkách a poskytnout objednatelům kurzu studijní a pracovní pomůcky a nářadí a vše potřebné k výuce daného konkrétního kurzu. Po ukončení kurzu se provozovatel zavazuje vystavit a předat absolventům kurzů certifikáty nebo osvědčení o účasti v kurzu, v případě zkoušky osvědčení o absolvování zkoušek.
  6. Provozovatel zajistí, aby každý účastník kurzu v praktické výuce obdržel pracovní pomůcky, nářadí a ochranný oděv pro práci na kurzu. Účastník kurzu je povinen s uvedeným materiálem zacházet dle instrukcí lektora, o ně pečovat a po ukončení kurzu vrátit v nepoškozeném stavu. V opačném případě může provozovatel požadovat finanční náhradu za poškození cizí věci.
  7. V případě bonusových kurzů (kurzy zařazené do výuky navíc, nebo zdarma) si provozovatel vyhrazuje právo na jejich změnu (jiný náhradní kurz, termín, nebo výuka). 
  8. Provozovatel kurzu zabezpečí možnost přístupu do výukových prostor všem účastníkům kurzu 15 minut před zahájením kurzu.

VI. Storno podmínky

  1. Kurzy se budou zásadně konat v termínu stanoveném na webových stránkách.
  2. Provozovatel si vyhrazuje právo změnit termín konání, případně zrušit konaní kurzu, s čímž objednatel souhlasí, a to zejména v těchto případech:

-kurz není obsazen minimálně 8 osobami;
-lektor nebude schopen z důvodu pracovní neschopnosti či jiného závažného důvodu zajistit vedení kurzu;
-konání kurzu bude bránit jiná závažná překážka (např. havárie v provozovně, vyšší moc)

  1. O jakékoliv případné změně bude objednatel předem informován e-mailem.
  2. V případě, že by se jednalo o zásadní změnu jako např. změnu termínu, je objednatel oprávněn od smlouvy odstoupit a provozovatel mu vrátí veškeré přijaté peněžní prostředky. Pokud objednatel nevyužije práva od smlouvy odstoupit, má nárok na výběr nového termínu konání kurzu.
  3. V případě, že ze strany provozovatele kurzu dojde ke zrušení kurzu, úhrada kurzovného či záloha je vratná – poplatek se zašle zpět na účet objednatele bankovním převodem. O tomto je objednatel kurzu informován e-mailem a vyzván k zaslání čísla účtu, na který se poplatek zasílá obratem zpět. Pokud objednatel nevyužije práva žádat navrácení kurzovného či zálohy na kurz, má nárok na výběr nového termínu konání kurzu.
  4. Objednatel může svou účast na kurzu zrušit, případně přehlásit na jiný termín, nejpozději měsíc před termínem konání kurzu, není-li v konkrétním případě sjednáno jinak, a to odesláním e-mailu na adresu info@floristickekurzy.cz.
  5. V případě, že objednatel nemůže na kurz nastoupit ze zdravotních důvodů a předloží kopii dokladu od lékaře, nejpozději 1 týden před termínem kurzu, může si zvolit náhradní termín objednaného kurzu, nebo jiný kurz, nejdéle do 1 roku od data podání přihlášky.
  6. Při stornování přihlášky ze strany objednatele po termínu uzávěrky kurzů (měsíc před zahájením kurzu) je zaplacené kurzovné či záloha nevratná. V tomto případě je provozovatel oprávněn účtovat objednateli storno poplatek v plné výši zálohy za kurz či kurzovného, na který mu vzniká nárok v této paušální částce. Storno poplatek představuje paušální plnění včetně případné náhrady škody bez přímé souvislosti s jakoukoliv službou poskytovanou za protiplnění.
  7. Je možné objednat na kurz místo objednatele náhradní osobu, v tomto případě se záloha či kurzovné kompenzuje (převede se na nového objednatele).
  8. V případě, že účastníkovi hradí kurz úřad práce nebo jiný projekt či organizace a platba za kurz probíhá formou faktury, je účastník vázán povinností na kurz nastoupit. V případě, že účastník nemůže na kurz nastoupit ze zdravotních důvodů a zašle na uvedenou emailovou adresu nebo do datové schránky provozovatele kopii dokladu od lékaře o pracovní neschopnosti delší než 20% hodinové dotace kurzu, nemusí na kurz nastoupit. 
  9. Při stornování účasti na kurzu ze strany účastníka, pokud účastníkovi hradí kurz úřad práce nebo jiný projekt či organizace, po termínu uzávěrky kurzů (měsíc před zahájením kurzu) je provozovatel oprávněn účtovat objednateli storno poplatek ve výši 10 % z ceny kurzovného, na který mu vzniká nárok.  Storno poplatek představuje paušální plnění včetně případné náhrady škody bez přímé souvislosti s jakoukoliv službou poskytovanou za protiplnění. V případě, že účastník kurzu vstupuje do kurzu na základě Potvrzení o úhradě ceny rekvalifikačního kurzu, kde je souběžně vázán podmínkami stanovenými třetí stranou (úřady práce nebo jiné smluvní organizace), zavazuje se účastník tyto podmínky dodržet ve všech bodech smlouvy. V případě nedokončení kurzu z vážných důvodů (závažnost posoudí úřad práce dle § 5 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů) je povinen účastník kurz dokončit nejpozději do 30 kalendářních dnů od termínu stanoveného v Informovaném souhlasu.  Pokud účastník rekvalifikační kurz nedokončí bez vážných důvodů, úřad práce úhradu rekvalifikace ani její poměrnou část rekvalifikačnímu zařízení nehradí a provozovatel je oprávněn účtovat účastníku celou částku kurzovného v plné výši (uvedenou na Potvrzení o úhradě ceny rekvalifikačního kurzu), nezávisle na počtu absolvovaných vyučovacích hodin, na který mu vzniká nárok a představuje paušální plnění včetně případné náhrady škody bez přímé souvislosti s jakoukoliv službou poskytovanou za protiplnění. 
  10. Nedostaví-li se objednatel kurzu bez omluvy a nezruší účast na kurzu podle této části dle smluvních podmínek pro pořádání kurzů, je provozovatel oprávněn účtovat objednateli storno poplatek v plné výši kurzovného, na který mu vzniká nárok v této paušální částce. Storno poplatek představuje paušální plnění včetně případné náhrady škody bez přímé souvislosti s jakoukoliv službou poskytovanou za protiplnění.

VII. Odstoupení od smlouvy spotřebitelem

  1. Je-li objednatel spotřebitelem, má právo v souladu s ustanovením § 1829 občanského zákoníku právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy, a to bez udání důvodu a jakékoliv sankce. Toto právo neslouží jako způsob řešení reklamace produktů. Podnikatelé právo na odstoupení od smlouvy nemají.
  2. Provozovatel výslovně upozorňuje, že začne s plněním – poskytnutím kurzu ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy pouze na výslovnou žádost spotřebitele. Tento souhlas – žádost o započetí s plněním musí být provozovateli udělen v písemné podobě, zaslaný e-mailem či předán podepsaný před zahájením samotného kurzu. Pokud i přes tuto výslovnou žádost spotřebitele dojde k odstoupení od smlouvy v době, kdy již bylo započato s plněním, uhradí spotřebitel provozovateli poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení od smlouvy. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel provozovateli obvyklou cenu toho, co bylo poskytnuto.
  3. Provozovatel výslovně upozorňuje, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze odstoupit od smlouvy o poskytování služeb – kurzu, jestliže kurz byl již v plném rozsahu Právo odstoupit objednatel nemá, pokud při objednání kurzu souhlasil s tím, že mu bude služba – kurz poskytnut před uplynutím 14-denní lhůty pro odstoupení.
  4. V případě odstoupení od smlouvy se smlouva od počátku ruší a objednateli budou vráceny přijaté peněžní prostředky stejným způsobem, jako byly obdrženy, není-li dohodnuto jinak, a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
  5. Rozhodne-li se objednatel pro odstoupení od smlouvy v této lhůtě, prosí provozovatel o dodržení níže uvedených podmínek: nejpozději poslední den 14 -denní lhůty musí být provozovateli odeslán projev vůle o odstoupení od smlouvy. Objednatel může využít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, který tvoří přílohu těchto podmínek. Projev vůle odstoupit od smlouvy doručí objednatel na e-mailovou adresu info@floristickekurzy.cz nebo na adresu Mgr. Renáta Steinová, V Dolnách 301, Suchohrdly, PSČ: 669 02 či Floristické kurzy s.r.o., V Dolnách 301, Suchohrdly, PSČ: 669 02. Spotřebitelé ovšem mohou odstoupit od smlouvy jakýmkoliv jednoznačným prohlášením vůči provozovateli.
  6. Provozovatel je oprávněn od smlouvy odstoupit bez zbytečného odkladu, pokud zjistí, že druhá strana porušila smlouvu podstatným způsobem. Pro účely uzavřené smlouvy se za podstatné porušení této smlouvy považuje prodlení objednatele s úhradou kurzovného či zálohy na kurzovné ve stanovených lhůtách.

VIII. Dárkový poukaz, slevy a slevový kupón

  1. Dárkový poukaz může být vystaven na libovolný kurz, nebo na libovolnou částku, kterou si objednatel vybere. Dárkový poukaz může být objednán jako univerzální – bez určení konkrétního kurzu nebo na konkrétní kurz či na konkrétní částku.
  2. Pro vznik smlouvy v případě objednání kurzu prostřednictvím dárkového poukazu platí přiměřeně ustanovení článku III. Objednávka a uzavření smlouvy, a to na základě úhrady částky odpovídající hodnotě vystaveného dárkového poukazu ve prospěch provozovatele připsáním na účet provozovatele.
  3. Třetí osoba objednatel (dále taktéž jako „původní objednatel“) vyplní přihlášku na objednaný kurz: jméno a příjmení účastníka kurzu a do políčka e-mail uvede vlastní e-mailovou adresu, na kterou přijde automatická odpověď o přijetí přihlášky. Do kolonky poznámka uvede: „dárkový poukaz“.
  4. Dárkový poukaz je možné si po úhradě vytisknout přímo na webových stránkách nebo vyžádat bezplatnou formou zaslání na základě telefonické domluvy jako přílohu e-mailu ve velkém rozlišení, pro další úpravy ze strany objednatele.
  5. Původní objednatel se zavazuje zajistit, aby byl držitel dárkového poukazu jako příjemce služby seznámen s povinnostmi účastníka kurzu a aby tyto povinnosti splňoval. Provozovatel se zavazuje umožnit příjemci služby účast na kurzu v souladu s těmito podmínkami.
  6. Délka doby platnosti dárkového poukazu je 1 rok od data uzavření smlouvy s původním objednatelem vyplněním a odesláním elektronické přihlášky. Uplynutím doby platnosti dárkového poukazu zanikají práva příjemce služby i původního objednatele na účast na kurzu a související plnění ze strany provozovatele. V souvislosti s uplynutím doby platnosti dárkového poukazu nemá původní objednatel ani příjemce služby zejména nárok na využití služeb, jakož i nárok na vrácení zaplacené ceny služby. Dárkové poukazy lze využít na všechny floristické kurzy po celé ČR.

IX. Práva a povinnosti z vadného plnění, reklamace

  1. Provozovatel odpovídá za to, že kurzy nemají vady, tedy že budou mít vlastnosti, které si se objednatelem ujednal, a chybí-li takové ujednání, tak takové vlastnosti, které popsal nebo které mohl objednatel očekávat s ohledem na povahu kurzů. Subjektivní nespokojenost s poskytnutými kurzy (např. účastník po absolvování kurzu nemá požadovanou úroveň znalostí nebo schopností) se nepovažuje za vadu.
  2. Objednatel může uplatnit reklamaci (vytknout vadu kurzu) bez zbytečného odkladu poté, kdy ji mohl zjistit, nejpozději do šesti měsíců od jeho poskytnutí. Objednatel bere na vědomí, že pokud vadu nevytkne okamžitě poté, co ji mohl zjistit, může to mít za následek nevyhovění reklamaci. Provozovatel proto zvlášť upozorňuje, že vzhledem ke specifické povaze některých kurzů by měl objednatel pro plné využití svých práv vytknout vadu již v samotném průběhu kurzu či nejpozději okamžitě po skončení kurzu.
  3. V případě, že má účastník kurzu jakékoliv dotazy, výhrady ohledně plnění kurzu ze strany provozovatele, je povinen o tomto informovat provozovatele osobně a včas, „bez zbytečného odkladu“ a vyžádat si případné vysvětlení, nebo nápravu.
  4. Objednatel má právo na odstranění vady. Podle své volby může požadovat:
    1. poskytnutí služby bez vady nebo dodání chybějící části služby, ledaže je to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné ve vztahu k poskytnutému plnění (např. po absolvování celého kurzu, kdy lze jen stěží potenciální vadu odstranit);
    2. přiměřenou slevu z ceny.
  5. Není-li možné vadu odstranit, má objednavatel právo od smlouvy odstoupit, anebo požadovat přiměřenou slevu z ceny.
  6. Objednatel může uplatnit reklamaci např. e-mailem na adrese info@floristickekurzy.cz, do datové schránky Mgr. Renáty Steinové: ditixer či Floristických kurzů s.r.o., nebo osobně/dopisem na adrese Mgr. Renáta Steinová, V Dolnách 301, Suchohrdly, PSČ: 669 02 či Floristické kurzy s.r.o., V Dolnách 301, Suchohrdly, PSČ: 669 02. Součástí reklamace by měl být přesný popis vady a požadovaný způsob vyřízení reklamace. O způsobu vyřízení reklamace bude objednatel informován e-mailem.
  7. Odstoupit od smlouvy nelze, je-li vada nevýznamná.
  8. Při uplatnění reklamace vydá provozovatel objednateli, který je spotřebitelem, elektronické potvrzení, ve kterém uvede datum uplatnění reklamace, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace objednatel požaduje a kontaktní údaje objednatele.
  9. Reklamace uplatněná spotřebitelem bude vyřízena (včetně odstranění vady) nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se provozovatel s objednatelem nedohodne na delší lhůtě. Pokud provozovatel 30 denní lhůtu nedodrží, má objednatel, který je spotřebitelem, právo od smlouvy odstoupit.
  10. Objednatel, který je spotřebitelem, má právo na náhradu účelně vynaložených nákladů na uplatnění reklamace (pokud byla oprávněná a uznaná), kdy tyto náklady jsou chápány jako nejnižší možné. O proplacení nákladů musí požádat nejpozději do jednoho měsíce od konce lhůty pro vytknutí vady, jinak mu nemusí být přiznány.

X. Vyloučení odpovědnosti

  1. Všechny provozovatelem nabízené kurzy slouží pro vzdělávací a informační účely. Poskytované informace mají charakter návodů a doporučení. Provozovatel nenese odpovědnost za úspěch či neúspěch účastníka kurzů při aplikaci získaných znalostí v praxi, za pocity objednatele, zdravotní stav či stavy, které může účastník kurzů prožívat. Po celou dobu trvání kurzů je účastník kurzu plně zodpovědný za své jednání, chování a své rozhodování. Úspěch účastníka závisí na řadě dalších faktorů, které nemůže provozovatel ovlivnit, jako např. na jeho dovednostech, možnostech, znalostech, schopnostech, obětavosti, situaci na trhu, obchodních znalostech, zdravotním stavu apod.
  2. Mimosoudní řešení sporů se spotřebiteli
  3. Pokud mezi provozovatel a objednatelem, který je v postavení spotřebitele, dojde ke spotřebitelskému sporu, má objednatel právo na mimosoudní řešení tohoto sporu. K mimosoudním řešením spotřebitelských sporů ze smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, web: coi.gov.cz. Využít lze ale i platformu pro řešení sporů on-line zřízenou Evropskou komisí, nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/). Řešení se zahájí na návrh objednatele, a to v případě, kdyby se nepodařilo vyřešit spor přímo s provozovatelem. Návrh může objednatel podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy u provozovatele uplatnil své právo poprvé.
  4. K poskytování služeb je provozovatel oprávněn na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Provozovatel podléhá dozoru České obchodní inspekce, která vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele.
  5. Ochrana osobních údajů
  6. Provozovatel zpracovává některé osobní údaje objednatelů. Které to jsou a z jakých důvodů je zpracovává, jak dlouho, jak je chrání a mnoho dalších informací souvisejících s ochranou osobních údajů, se objednatel dočte v dokumentu Osobní údaje GDPR na webových stránkách.
  7. Při vyplnění a odeslání elektronické přihlášky na vybraný kurz může objednatel provozovateli „zakliknutím“ udělit souhlas se zpracováním údajů, uvedených v přihlášce za účelem zařazení do databáze klientů a zasílání informací o nabídkách provozovatele po dobu trvání podnikání provozovatele. Tato sdělení bude provozovatel zasílat na e-mail uvedený v přihlášce. Poskytnuté údaje nebudou zpracovány prostřednictvím třetích osob. Souhlas je udělen na dobu do jeho odvolání. Souhlas lze kdykoli odvolat e-mailem na info@floristickekurzy.cz nebo telefonicky na tel.: +420 777 886 662.

XI. Závěrečná ustanovení

  1. Objednatel souhlasí s pořízením obrazových a zvukových záznamů v průběhu kurzu. Tyto záznamy je provozovatel oprávněn dále použít ke své prezentaci zejména na webových stránkách, Facebooku, YouTube, či v jiných obchodních materiálech. Objednateli v souvislosti s tím nevzniká žádný nárok na odměnu. Veškeré texty, ilustrace, grafika a fotografie obsažené v materiálech a na webových stránkách a dalších, prezentované na kurzech podléhají autorským právům a nesmí být kopírovány nebo používány dále bez výslovného písemného souhlasu provozovatele.
    Na kurzech je zakázáno fotit, pořizovat jakékoliv video nebo audio nahrávky.
    Fotografie použité v informačních a marketingových materiálech jsou pouze informační a mohou se ve skutečnosti lišit.
  2. Objednatel je povinen neprodleně oznámit provozovateli jakékoliv změny svých identifikačních, fakturačních a kontaktních údajů, které by mohly mít vliv na poskytnutí služby.
  3. Tyto podmínky jsou zobrazeny na webových stránkách. Podmínky a smlouva jsou vyhotoveny v českém jazyce.
  4. Je-li některé ustanovení podmínek neplatné nebo neúčinné nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
  5. Stížnosti a připomínky spotřebitele, které se týkají smluvního vztahu uzavřeného mezi provozovatelem a objednatelem, vyřizuje provozovatel, stížnosti může spotřebitel uplatnit na adrese  info@floristickekurzy.cz.  Pokud je stížnost svým obsahem reklamací, bude stížnost vyřízena jako reklamace.
  6. Veškeré právní spory vzniklé v souvislosti se smlouvou budou řešeny v občanském soudním řízení obecnými soudy České republiky.
    1. Pokud právní vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
    2. Provozovatel si vyhrazuje právo upravit další práva a povinnosti smluvních stran nad rámec těchto podmínek. Tato pravidla budou vždy uvedena na webových stránkách u příslušného kurzu a mají přednost před ustanoveními těchto podmínek. Stejně tak před nimi mají přednost také ustanovení v uzavřené individuální písemné smlouvě.
    3. Provozovatel nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webových stránek nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při využívání webových stránek nesmí být používány postupy, které by mohly mít negativní vliv na jejich provoz, a nesmí být ani vykonávána žádná činnost, která by mohla provozovateli či třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové stránky, a užívat webové stránky nebo jejich části či software vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením nebo účelem.
    4. Všechna práva k webovým stránkám, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozložení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, patří provozovateli. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich části bez jeho souhlasu.
    5. Smlouva včetně těchto podmínek je archivována v elektronické podobě a není veřejně přístupná.
    6. Veškerou písemnou korespondenci si provozovatel a objednatel můžou doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
    7. Tyto podmínky mohou být doplňovány nebo měněny. Tím se však nemění práva a povinnosti stran, která vznikla v době účinnosti předchozího znění podmínek. V případě změny podmínek jsou platné podmínky, které byly v platnosti k datu odeslání přihlášky.
    8. Přílohu těchto podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
    9. Toto aktuální znění podmínek je platné a účinné od X.6.2025 a jsou v souladu se stručnými smluvními podmínkami uvedenými na: https://floristickekurzy.cz/prihlaseni-a-platba-navod.
    10. Tyto podmínky tak zcela nahrazují podmínky platné ode dne 7. 6. 2017.

    Podmínky jsou platné od 5. 6. 2025.

Přejít nahoru