

Pracovní činnosti, pro které se zkouška vykonává
Časový rozsah a cena zkoušky
Průběh zkoušek
- Způsob ověřování znalostí: praktické předvedení zkoušky, ústní, písemné.
- Prakticky se ověřují zkoušky z vázání kytic, aranžování nádob, aranžování vázy, tvorba věnce, tvorba smuteční kytice vypichované, návrh věnců a vánočního svícnu, kalkulace floristických výrobků, jednotlivé techniky, broušení nářadí…
- Ústně, písemně se ověřují zkoušky z uskladňování, ošetřování květin a znalosti sortimentu zboží ve floristice, kalkulace floristických výrobků…
- Na úspěšné zvládnutí zkoušek se studenti připravují celou dobu rekvalifikačního kurzu, osnovy i výuka na kurzu jsou postavené na základě jednotlivých požadavků (bloků) zkoušky.
- Příprava na praktické zkoušky i písemné se na kurzu trénuje, cvičí a neustále zdokonaluje, pod dohledem akreditovaného lektora.
- Zkoušející je jedna autorizovaná osoba – Mg. Renáta Steinová a na zkoušky může dohlížet zástupce MZ ČR.

Kvalifikační požadavky na budoucího floristu



Flexibilita
- změny pro něj nepředstavují stres a akceptuje je bez problémů
- je schopen přijímat nové myšlenky
Kreativita
- aktivně vyhledává příležitosti ke zlepšení či změně, je obdařen intuicí pro podnikatelské příležitosti
Efektivní komunikace
- jasně a srozumitelně formuluje své myšlenky jak v mluvené, tak písemné podobě
Kooperace (spolupráce)
- aktivně spolupracuje
- do činností skupiny se ochotně zapojuje a sehrává v ní pozitivní roli
Plánování a organizování práce
- plánuje krátkodobě i dlouhodobě v souladu s plány okolí
stabilně podává požadovaný výkon
Výkonnost
- jeho výkon je spolehlivý a stabilní
- má schopnost podat jednorázový výrazný výkon dle potřeb zadavatele


Uspokojování zákaznických potřeb
- dokáže zjistit a uspokojit zákazníkovy potřeby
- jeho chování je vstřícné, jednání příjemné
Zvládání zátěže
- v zátěžových situacích reaguje vyrovnaně, podává přiměřený výkon i při dlouhodobé zátěži
- neúspěch bere jako součást života a ustojí jej
Další požadavky na floristu
- Samostatnost , řešení problémů celoživotní učení, aktivní přístup
- Objevování a orientace v informacích
- Ovlivňování ostatních